حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
سرخط خبرها

استاندار خراسان رضوی: نرخ بیکاری در استان ۰.۷ درصدی کاهش داشته است

  • کد خبر: ۱۳۲۸۲۳
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
استاندار خراسان رضوی: نرخ بیکاری در استان ۰.۷ درصدی کاهش داشته است
استاندار خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی نیز نرخ بیکاری ۰.۷ درصد کاهش داشته است. نرخ بیکاری در استان در فصل بهار ۷.۹ درصد بوده که در تابستان به ۷.۲ درصد رسیده است.

گروه مشهد | شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال خراسان رضوی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های شغلی در خراسان رضوی به ۵ دسته تقسیم می‌شود، بیان کرد: گروه نخست اشتغال بر پایه تولید اعم از صنعت، معدن و کشاورزی است. اشتغال خدمات‌محور که بخش عمده‌ای از اشتغال شهرستان مشهد را تشکیل می‌دهد در دسته دوم ظرفیت‌های شغلی استان قرار دارد.

وی افزود: محور سوم اشتغال زائرمحور است که شامل اسکان، حمل‌ونقل و سایر مولفه‌هایی می‌شود که به امور زائران مربوط است که پس از کرونا با آسیب شدیدی مواجه شده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: اشتغال بر پایه مسکن، گروه چهارم ظرفیت‌های شغلی است. خود اشتغالی و شغل‌های تسهیلات محور بخش دیگری از ظرفیت‌های شغلی در خراسان رضوی محسوب می‌شود.

نظری یادآور شد: بر اساس گزارش مرکز آمار نرخ بیکاری در کشور در فصل بهار ۹.۲ درصد بوده که با ۳. کاهش در تابستان به ۸.۹ درصد رسیده است. در خراسان رضوی نیز نرخ بیکاری ۷. درصد کاهش داشته است. نرخ بیکاری در استان در فصل بهار ۷.۹ درصد بوده که در تابستان به ۷.۲ درصد رسیده است.

وی گفت: جمعیت فعال و پویا در بهار سال جاری در کشور ۴۱.۹ درصد و در تابستان ۴۱ درصد بوده است، در صورتی که جمعیت جویای کار در خراسان رضوی ۴۱.۹ درصد در فصل بهار بوده که در تابستان ۴۲.۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

نظری اظهار کرد: میزان اشتغال در کشور ۲۳ میلیون و ۷۷۸ هزار نفر در تابستان سال جاری بوده که نسبت به فصل بهار ۲۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است. از این میزان فقط ۱۳۰ هزار اشتغال در خراسان رضوی بوده است.

وی بیان کرد: در سال جاری ۱۱۵ هزار اشتغال تعهد کرده‌ایم که عدد بالایی نسبت به کشور است. در سامانه رصد تمام اشتغال‌هایی که ایجاد می‌شود را ثبت می‌کند، بدیهی است که اشکالاتی در این سیستم وجود داشته باشد و نتواند تمام موارد را ثبت کند.

استاندار خراسان رضوی گفت: مسکن یکی از عرصه‌های اشتغال محسوب می‌شود. در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت داریم که ظرفیت اشتغال بالایی ایجاد خواهد کرد. اگرچه با وجود تعداد زمین‌هایی که برای احداث مسکن واگذار شده، این میزان به ۶۹ هزار واحد می‌رسد، اما در حال حاضر ۳۰ هزار واحد در حال ساخت داریم که ضریب اشتغال خراسان رضوی را افزایش خواهد داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->